Productfotografie voor iedereen | Waarom is goede productfotografie belangrijk?
16580
post-template-default,single,single-post,postid-16580,single-format-standard,theme-bridge,woocommerce-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,columns-4,qode-theme-ver-9.2,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive

Waarom is goede productfotografie belangrijk?

Waarom is goede productfotografie belangrijk?

Een goede presentatie maakt het verschil! Dat geldt niet alleen voor sollicitatiegesprekken, blind dates en zakelijke ontmoetingen, maar ook voor de producten in een webshop. Professionele productfoto’s maken vaak het verschil tussen kopen of wegklikken. Die eerste indruk is een beslissende factor als het gaat om aankopen, zeker wanneer de producten van jouw webwinkel in de zoekresultaten van Google naast vele andere identieke of gelijke artikelen verschijnen. Wil je dat jouw producten eruit springen tussen talloze anderen én de klant over de streep trekken op je website? Investeer dan in goede productfotografie.

 Kwaliteit

Wanneer een klant zich op basis van gepresenteerde productfoto’s geen goed beeld kan vormen van het artikel in jouw webshop, zal hij al gauw geneigd zijn op bezoek te gaan bij de concurrent. Dat de productfoto’s op een website van een goede kwaliteit zijn, is daarom een belangrijke voorwaarde om een succesvolle webwinkel te realiseren, behouden en een hoge omzet te genereren. Goede productfotografie verdient zichzelf zo al gauw terug.

 Professionele foto’s

Productfotografie met een professionele uitstraling zorgt er niet alleen voor dat klanten op basis van het beeld sneller geneigd zijn een product te kopen, maar straalt ook betrouwbaarheid en kwaliteit uit over jouw webwinkel. Klanten kopen eerder iets bij een webshop die haar producten professioneel in de digitale etalage legt, dan via een webwinkel die slecht gefotografeerde artikelen laat zien, bijvoorbeeld met een drukke achtergrond, onscherp of met de verkeerde belichting.

 Eigen identiteit

Webwinkels gebruiken regelmatig productfoto’s van leveranciers, die weliswaar professioneel zijn maar door hun onderlinge verscheidenheid toch een rommelig beeld tot gevolg hebben. De ene leverancier is immers de andere niet en maakt foto’s uit een andere hoek, met andere camera-instellingen of met een andere achtergrond. Om een eigen identiteit en uitstraling te creëren in jouw webshop zijn professionele productfoto’s onontbeerlijk. Goede productfoto’s hebben een uniforme uitstraling, die aansluit bij de doelgroep die jij wilt bereiken en de eigen identiteit van jouw webwinkel versterken.

 De klant verleiden

Professionele productfotografie laat de specifieke eigenschappen van de artikelen in jouw webwinkel zien, zodat de klant een goed beeld kan vormen van het product. Details, kleur en vorm zijn een belangrijke factor in de aankoopbeslissing omdat de klant het product in een webwinkel niet kan vasthouden, passen of uitproberen. Hoe beter het beeld, hoe beter de klant het product kan beoordelen en hoe groter de kans op een succesvolle verkoop. Professionele productfotografie zal daardoor meer conversies opleveren.

Geef uw productfotografie uit handen aan Webshop Productfotografie voor professionele foto’s die de klant verleiden. Neem direct contact op om de mogelijkheden te bespreken.

No Comments

Post A Comment